Visar inlägg med etikett Nikki. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Nikki. Visa alla inlägg

onsdag, september 01, 2010

Våra luddiga vänner...

... visar sin givna plats även i filmens värld. Sandy var en hund som jag var mycket förtjust i när jag var liten. =) (För övrigt skulle nog en terapihund kunna göra nytta på barnhem.)



"True he ain't pedigreed...
Sandy, there ain't no better breed
as he really comes in handy -
'specially when you're all alone in the night
and you're small and terribly frightened
it's Sandy,
Sandy who'll always be there!"

Här är en länk (var inte möjligt att bädda in denna) till en tribute till filmhundar genom tiderna, ända tillbaka till hunden Blair 1905: Tribute to Movie Dogs. Hur många känner ni igen? Jag plockade på mig alla hundfilmer som kom in i videobutiken när jag var barn. Toto, Shaggy, Lassie, Hobo i Summerdog, (undrar fortfarande vad han kan ha varit för ras), Digby, hundarna i The incredible journey, Nikki (åh!), Chomps, hundarna i Call of the wild, hundarna i Antarctica, Benji förstås, "wolf" i The journey of Natty Gann (mmm), White Fang, Iron Will, Bingo, Fluke, Beethoven - listan blir hur lång som helst.